dinsdag 29 augustus 2017

Leuk weekend en weer naar school.

De zaterdag begon al gezellig omdat ik met een vriendin had afgesproken. Ze woont in Kapelle en het was die dag 'Kapelse dag', wat betekent dat het Braderie was met Kermis en gezelligheid.

Toen ik bij haar aankwam hebben we eerst thee gedronken en gezellig bijgekletst. Daar komt het niet zo vaak van, dus dan is er altijd genoeg om bij te praten. Daarna vertrokken we richting het centrum van het dorp, samen met haar zoontje van 11. Het was er gezellig druk. We kochten eerst een broodje hamburger van een euro, dat is een traditie daar van de supermarkt ieder jaar. De bakker had leuke aanbiedingen en zo had ik een tas vol lekkere broodjes voor €7,50. Toen zoontje het beu was ging hij naar huis en wij beklommen gewoon nog 'even' de kerktoren van Kapelle, 175 treden en 60 meter hoog. O ja, had ik ook al verteld dat het tropisch warm was?

Maar het uitzicht was het helemaal waard!





Nadat we de toren hadden beklommen en alle kraampjes hadden bekeken gingen we weer naar huis. Daar aangekomen dronken we lekkere koude cola en kletsten we weer verder.

Rond vier uur vertrok ik weer huiswaarts via een winkel waar ik al een tijdje naartoe wilde. Ik kocht er wat lekkere specialiteiten en een heerlijke fles Prosecco. Normaal ben ik niet zo'n drinker maar ik dacht, ach het is weekend en echt het einde van de vakantie dus waarom niet.
Nou hij smaakte heel lekker tijdens het avondeten dat we weer lekker buiten opaten.

Het was een gezellige avond en, wie had dat gedacht, ik had zelfs nog aan mijn Arabische studie gewerkt, nadat manlief al heel vroeg in slaap was gevallen.


Op zondag was het weer een warme dag en gingen manlief en ik samen naar het strand.

Maar voordat we vertrokken hadden we een overheerlijk ontbijtje van de aanbieding van de bakker de dag ervoor.


Het was heerlijk om even naar het strand te gaan en iedere keer denk ik, 'Dat zou ik vaker moeten doen', maar ja als je er zo dichtbij woont dan ga je vaak juist minder omdat het altijd kan. Na het zonnen kochten we nog een frietje en gingen huiswaarts. (Ik geloof dat ik mijn vorige blog alweer vergeten ben, weet je nog, gezond eten! 😋). Het was in ieder geval gezellig en lekker! 


We haalden thuis onze dochter op en gingen op bezoek bij mijn moeder. De bezoekjes aan mijn moeder met Alzheimer lopen als een rode draad door ons leven. Het is verschrikkelijk dat ze ons nauwelijks herkent, nauwelijks meer kan praten en dat wat ze zegt niet echt duidelijk is, maar we hebben haar nog en daar zijn we blij mee.

Na het bezoek gingen we eten en bracht ik onze oudste naar de trein. Ze ging weer terug naar Tilburg want ook haar studie is weer begonnen.

Maandag en dinsdag zijn we heel de dag bezig geweest op school met lokalen en kasten inrichten. Pffff... vermoeiend met die hitte, maar ach, het wordt wel mooi.  Het was ook superleuk om alle collega's weer te zien. We hebben veel picknicktafels op en rond het schoolplein, dus dat betekende ook lange pauzes buiten tussendoor, buiten lekker lunchen en fijn bijkletsen. 

Vanavond had mijn vader weer lekker gekookt en nam het eten mee naar ons huis. Hartstikke lief en fijn zo'n vader. Na het eten ging ik met de jongste even kijken naar de regenboog zebra die bij ons in Vlissingen is aangelegd bij de bioscoop. Helemaal goed, respect voor iedereen!


En nu? Nu regent het, eindelijk wat koeler. Morgen weer werken dus op tijd naar bed.

O ja, ik heb vandaag voor het eerst een levering van Marley Spoon gehad. Morgen maak ik de eerste maaltijd en ik ga proberen te bloggen over deze maaltijden.

Fijne avond!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten