maandag 21 augustus 2017

Dipdag

Soms word je wakker met het gevoel van hmmm... dit gaat hem niet worden vandaag.


Ik werd wakker door de wekker want ik moest met mijn jongste dochter naar de tandarts. Toen ik wakker werd voelde ik me nog doodop. Maar ja, het was niet anders en wat moet dat moet, zo erg was het ook weer niet want het was al kwart over 8. 

Nadat we bij de tandarts waren geweest fietste ik gelijk even door om een boodschapje te doen. Toen ik thuiskwam vroeg ik of we nog iets leuks zouden gaan doen vandaag. De oudste gaf aan dat ze nog een agenda wilde uitzoeken en dat zouden ze dan samen kunnen doen 's middags, de jongste had er geen zin in.

Ik ging op de bank zitten en was nog steeds doodop, alsof ik een nacht had overgeslagen. Ik dwong mezelf om iets te ondernemen, het was nog maar 10 uur in de ochtend. Ik dacht dan ga ik even naar mijn vader om bij te kletsen, want ondanks dat de meiden daar hadden gelogeerd en ik hem de dag ervoor nog bij mijn moeder had gezien, hadden we niet echt bijgepraat en hij heeft het ook nodig, aangezien hij niets meer met mijn moeder kan delen. Ik pakte mijn telefoon om mijn vader een berichtje te sturen, maar voordat ik dat deed werd ik weer afgeleid door allerlei social media....uiteindelijk stuurde ik pas tegen elven een berichtje en zou ik even bij hem om de koffie gaan.

Nog iets waar ik last van heb op zulke dagen is een gevoel van onbedwingbare zin in zoet. Ik ging dus even naar de bakker om Tompoezen mee te nemen naar mijn vader en ach, ook nog wat lekkers voor thuis. Echt zo fout om het dan weer dubbelop te doen, maar mijn drang was sterker dan mijn verstand. 

Bij mijn vader aangekomen praatten we even bij en na een bakje thee en een Tompoes vertrok ik weer huiswaarts. Het was zo tegen twaalven en ik had bij de bakker meer lekkers gekocht dus dat hadden we als lunch (serieus ik schaam me om te typen wat). Daarna vertrok ik, nog steeds met een zeer vermoeid gevoel, met oudste dochter op de fiets naar Middelburg. Ik merkte dat mijn conditie erg was achteruit gegaan in de vakantie. Sportte ik voor de vakantie nog ten minste 2 keer per week, in de vakantie had ik steeds een ander excuus om niet te gaan en pakte ik ook vaak de auto.

In de stad werd er een agenda uitgekozen en liepen we nog even rond.




Ik voelde me nog vermoeider maar ach wat wil je nadat ik zulke suikerrijke dingen had gegeten, die extra dip kon er nog wel bij (en ik moet niet eens ongesteld worden). 
Toen we weer thuiswaren ben ik maar gewoon op mijn bed gaan liggen, wat is het dan fijn dat je kinderen al groot zijn en dat je ze niet meer hoeft te vermaken. Ik viel bijna gelijk in slaap en meer dan een uur later werd ik wakker van allerlei berichtjes op mijn telefoon. Ik voelde me niet topfit maar wel al een stuk beter.

Mijn oudste was net begonnen met koken en ik maakte er een lekkere tzatziki bij. We aten spaghetti. Lekker buiten aan de tuintafel, dat was dan wel weer gezellig.

Ik had tegen de meiden gezegd dat we 's avonds misschien naar de bioscoop konden gaan, maar uiteindelijk was er niet echt een leuke film en de oudste stelde voor samen een aantal afleveringen te kijken van een serie op Netflix die we allemaal kijken. Dat was een goed idee en scheelde ook nog een hoop geld. Het was gezellig en goed om even samen serie te kijken en de avond gezellig af te sluiten.

Zoals vaak als ik dit soort buien/gevoelens heb, knap ik dan in de loop van de avond op en krijg ik weer meer energie en plannen. Funest voor als je eigenlijk met jezelf hebt afgesproken om op tijd naar bed te gaan. Ik hing de was op die al een paar uur klaar was, besloot mijn gedachten en gevoelens in mijn blog te zetten en ik sprak met mijzelf af dat ik morgen moet ga sporten. Ik moet weer ergens beginnen, meestal krijg ik er energie van. Alhoewel ik heb geleerd om tevreden te zijn met hoe ik ben, niet meer te gaan diëten, vind ik wel dat ik voor mijn gezondheid op mijn voeding moet letten en zo'n dag als vandaag moet echt niet te vaak voorkomen.

Maarrrrr..... ik ga morgen wel een 1001 nacht high-tea doen met twee collega's bij Honeypie

 in Middelburg. We zullen maar zo denken, dat is gezonder dan een gewone high-tea. 🙈🙉🙊

Eigenlijk denk ik ook wel een beetje dat die bui van vandaag komt doordat het einde van de vakantie nadert. 6 Weken vrij is niet niets, het is een luxe die ik vroeger niet kende. Nu het einde in zicht is besef ik dat ik veel gedaan hebt, maar ook veel voor me uit heb geschoven, bijvoorbeeld het uitzoeken van mijn kledingkast, de tuin aan de voorkant onkruidvrij maken etc.etc. Vrijdag begin ik in ieder geval weer en ik heb er zin in. Onze school is verhuisd en de nieuwe school is in de vakantie verbouwd. Ik heb er zin in om het lokaal van mijn mentorgroep weer in te richten. Het komt vast wel weer goed met mij.

Mijn lijstje voor morgen:

  • de was wegwerken
  • 1001 nacht High-tea
  • sporten
  • misschien een stukje tuin bijwerken







Geen opmerkingen:

Een reactie posten