donderdag 24 augustus 2017

Laatste vakantiedag

Dat was het dan, de laatste vakantiedag. 

Dinsdag begon natuurlijk al goed met de 1001 nacht High Tea. Het was gezellig om bij te kletsen met mijn collega's en het smaakte heerlijk.


Na de High-Tea mijn collega naar huis gebracht en mijn slag geslagen bij Kruidvat, allemaal leuke aanbiedingen van 1+1 gratis van dingen die ik veel gebruik.

Toen ik thuiskwam hing er een tas met druiven aan de deur. Ik had op een tuinhoek op Facebook Japanse Anemoon gezet, gratis af te halen. De mevrouw die erom kwam was er zo blij mee dat ik een tas vol druiven uit haar tuin kreeg.




Nog maar net thuis en toen vertrok ik samen met mijn dochters naar de sportschool (oh yehhh). Gelijk na het sporten gedoucht en weer heerlijk fris thuisgekomen, niet voor lang want we gingen bij mijn vader eten. Hij zorgde zoals altijd voor een prima 4 gangen menu en daarna hebben we nog even bij hem in de tuin gewerkt.

De volgende dag, op woensdag had ik helemaal geen afspraken staan, de bedoeling was om er een rustig dagje van te maken, maar ik had de smaak te pakken en ging lekker poetsen beneden (zelden dat ik zo de smaak te pakken heb). In november krijgen we een nieuwe keuken en ik wil graag van een aantal dingen afscheid nemen, te beginnen met deze:





In de middag ging ik nog even naar mijn moeder en toen ik thuis kwam maakte ik Nacho's van echte Mexicaanse tortilla's. Het was niet heel veel maar wel heel lekker.

's avonds maakte ik een vriendin blij met deze:





Ze spaart al heel lang het servies van Blond Amsterdam en ik begin het een beetje beu te raken. Ze snoeit ook altijd mijn buxessen in de voortuin, dus ik vond het ook wel een goede deal. We hebben even bijgepraat en gezellig thee gedronken in de tuin.

Toen ik thuis kwam was het rond half 10 en iedereen had lekkere trek. En ach, het was tenslotte vakantie en we hadden die avond niet heel veel gegeten. We bestelden allemaal lekkere dingetjes van de Vietnamees en bouwden zo ons eigen feestje. Daarna was het echt tijd om te gaan slapen.

Vandaag, donderdag, was dan echt de laatste dag van de vakantie. Ik begon de dag bij de fysiotherapeut en ging daarna naar de Syrische familie waar ik taalmaatje van ben via Vluchtelingenwerk. Ik kom daar één keer per week om vooral veel Nederlands te praten en om ze te helpen met vragen over dagelijkse zaken of over school. Het is altijd reuzegezellig. Op de terugweg ging ik even naar mijn oma (van 100), ze woont nog zelfstandig, maar nu begint de ouderdom dan toch een beetje parten te spelen. Ze was verkouden en blij dat ik even kwam. Even later stapten ook mijn vader en oom en tante binnen, een soort van familiereünie ;-).

Thuisgekomen van oma ging ik met mijn dochter naar de supermarkt om de wekelijkste boodschappen. Daarna deed ik een poging om nog even in het zonnetje te slapen op het ligbed in de tuin, maar ik merk dat mijn hoofd alweer aardig met school bezig is. Ik kon geen rust vinden en ben maar gaan koken. Oudste dochter was naar Tilburg vertrokken en aangezien mijn man alleen in het weekend thuis is (hij is vrachtwagenchauffeur) waren het alleen mijn jongste en ik tijdens het eten. We hebben lekker in de tuin gegeten, spaghetti Bolognese, het lievelingsgerecht van mijn dochter.

Toen even samen met mijn dochter haar boeken gekaft en daarna snel dit blog getypt.

Straks gaan we in de tuin nog even wat drinken en dan is mijn vakantie echt voorbij. Ik heb ook wel weer zin in de regelmaat van het gewone leven. Ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe rooster eruit ziet.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten