zondag 3 september 2017

Het gewone leven

De week is weer voorbij gevlogen. Dat is altijd zo, werkweken vliegen voorbij, voor ik het weet is het straks alweer herfstvakantie. 

Mijn (mentorgroep) klaslokaal is in ieder geval weer spik en span. Heel leuk want ik heb roze meubels en daar heb ik dan weer roze accessoires bij gekocht.



Hier ziet het er nog een beetje kaal uit, maar geloof me er zijn al wat plantjes in roze potjes bijgekomen. Ik geef ook nog in een andere groep les en dat lokaal is ook lekker fris ingericht.

Op woensdag heb ik de eerste maaltijd van Marley Spoon gemaakt. Het duurde nog best lang voordat het klaar was, langer dan de beloofde 30 minuten. Het eten was wel heel lekker, we aten rijst met sticky chickenwings en broccoli.



Donderdag was mijn vrije dag, ik werk 32 uur, en ging ik heerlijk naar de Soepbar in Vlissingen met een vriendin. Daar hebben ze Soep+, dat is een High-Tea, maar dan anders met een beetje zoet maar vooral met lekkere soepjes en hartige hapjes. Ik was er toen ik jarig was met vriendinnen geweest en het is een echte aanrader! Het was heerlijk weer, na een koude ochtend en voor we het wisten waren we drie uur verder.



Vrijdag was de laatste dag voordat de leerlingen weer naar school zouden komen en zetten we de puntje op de i. We ontvingen onze roosters en yes, ik ben nog steeds op donderdag vrij en ik begin op woensdag pas het derde uur, heerlijk!
Rond half vijf ging ik eerst nog even naar mijn moeder op bezoek, een kort maar krachtig bezoekje van een half uurtje. Mijn motto is: "Beter kort dan niet!".

Oudste dochter was inmiddels ook weer gearriveerd en we gingen eens bedenken wat we zouden gaan eten en het werd friet met Yakitori. Lekker makkelijk en lekker.

Op zaterdag had ik met mijn oudste afgesproken om naar een tentoonstelling te gaan over Noord-Korea in Goes. Prachtige schilderijen met een soort van ideaalbeeld over hoe het zou moeten/kunnen zijn maar helaas niet is. 




Daarna dronken en aten we gezellig nog wat op een heel gezellig plekje en toen als een speer naar huis want ik moest met mijn man naar een feestje in Spijkenisse.


De vrouw van een vriend van mijn man werd 50 en er was een surpriseparty georganiseerd voor haar. Het was gezellig en leuk om elkaar weer eens te zien. Aangezien het feest om 17 uur was begonnen liep het zo rond negen uur alweer ten einde en vertrokken we huiswaarts.

Vandaag ben ik bezig met in en rond het huis keutelen en wat dingetjes aan het opruimen. Straks misschien nog even naar moeders en nog even lekker in de tuin liggen. Ik heb 2 haantjes en 1 kip op de weggeefhoek geplaatst, want 5 inwoners voor mijn kippenren is een beetje veel. Ik ben benieuwd of er iemand gaat reageren. 



Dat was een beetje mijn week, een gezellig weekje nog zonder stress van lesvoorbereidingen etc.etc. 

We gaan eens kijken wat komende week brengt, de leerlingen moeten zich morgen om 10 uur bij hun mentor melden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten