vrijdag 25 augustus 2017

Eerste schooldag zonder leerlingen

Vandaag weer voor de eerste keer naar school geweest. Onze school is verhuisd dus hadden we nogal wat om aan te pakken vandaag.

Samen met drie collega's fietste ik vanmorgen naar school. We wonen alle vier in Vlissingen en dan is het gezellig om samen te fietsen. 
Op school aangekomen zaten er al heel veel collega's op het schoolplein en was het erg gezellig om even bij te kletsen. Daarna begonnen we de dag met een briefing met koffie, thee en wat lekkers.

Ik werd gedurende de dag aangesproken door twee collega's apart van elkaar of het wel goed met mij ging. Iemand zei dat ik normaal veel sprankelender ben. Ik gaf aan dat het wel goed gaat maar dat ik inderdaad wel veel moe ben. Nadat mijn lokaal redelijk op orde was, fietsten we rond een uur of twee (rustig beginnen zo'n eerste dag) weer naar huis. Eén collega fietste nog even mee naar mijn huis waar we nog even buiten een theetje dronken.

Ik ging een aflevering van mijn serie kijken op Netflix en daarna de was even bijwerken. Rond 7 uur gingen we eten, mijn dochter had Koreaans gekookt, het was heel lekker maar wel erg heet. Een soort soep met rijstcakejes erin.

Er wachtte ook nog een taakje op mij wat niet favoriet is maar wel minimaal 1 keer per week moet gebeuren.



Namelijk het kippenhok schoonmaken. Mijn vader had van het voorjaar een prachtige ren gemaakt en met een kip en 4 kuikens van 2 maanden oud moet er toch regelmatig gepoetst worden. Uiteindelijk deed ik er iets langer dan een half uurtje over en valt het best mee.


Later moest ik toch terugdenken aan wat de collega's mij vroegen. Gaat het wel goed met mij? Ik ben inderdaad veel meer moe dan normaal en mijn ogen prikken ook veel. Ik dacht dat het misschien lag aan hooikoorts, maar gisteravond had ik juist voor de zekerheid een tabletje genomen. Een andere optie is dat de shockwave therapie die ik heb voor mijn hielspoor misschien vermoeiend is omdat je lichaam dan bepaalde stoffen moet afvoeren. Ik bleef maar denken en kwam toen toch met de vervelende gedachte dat het misschien wel met diabetes te maken kan hebben. Voor zover ik weet heb ik dat niet, maar ik ben een echte zoetekauw en ik heb een tante die het ook heeft. Beetje eng, ik wil niet gelijk naar de dokter. Symptomen kunnen zijn branderige ogen en vermoeidheid, maar de andere symptomen zoals veel plassen heb ik dan weer niet. Ik ga het goed in de gaten houden, de komende weken kom ik waarschijnlijk qua regelmaat weer meer in het gareel. Hoewel ik me heb voorgenomen om nooit meer te lijnen is het natuurlijk wel nuttig om op mijn eten te letten.

Ik wil in ieder geval proberen:

  • meer groente en fruit te eten in ieder geval de ADH  van 200 gram van allebei;
  • een handje ongebrande noten per dag te eten;
  • meer water en geen suikerrijke drankjes drinken;
  • meer peulvruchten eten, minimaal 1 keer per week;
  • minder zout in mijn eten. 
Deze tips vond ik op de website van Foodwatch, de 5 dingen die erg belangrijk zijn om gezond te leven.Als ik deze kan opvolgen, dan ben ik in ieder geval weer een beetje op de goede weg, dan kijken of het verschil maakt.

Ik ga nu nog een poging doen om aan mijn Arabische les te werken, gisteren kreeg ik bericht dat ik voor het lezen van het alfabet een 9,5 en voor het vertalen van een aantal letters een 9 had (of had ik dat al eerder gezegd).

Maar....mijn man komt ook zo thuis van een week werken, dus ik weet niet of het ervan komt.

Fijne avond!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten